7 åring städa sitt rum?

Hur gör man egentligen, tjata, hota osv hjälper ju inte.
Hur får man ens 7 åriga dotter att städa sitt rum utan att få ett utbrott och kasta alla sakerna i en sopsäck och hiva ut genom fönstret?
Har märkt att stressa henne och göra allt när man sitter och tittar på ändå inte funkar, så nu har hon haft hela veckan på sig att städa, men ändå inte fått det gjort.
Hon har inte fått gå ut efter skolan och leka med kompisar, utan varit på sitt rum hela tiden.
Meeeeen neeeeej då, lika stökigt ikväll och mamma orkade inte mer.
Stressa henne till städning och upplyste om att mamma ska minsan rensa hennes rum i helgen.
Minimalt med saker kvar tills man kan hålla rent efter sig.
Tankar om detta?????
nån????
tips, kritik, vad som hellst?????
nej, nu är det dags för mig att nanna kudden.
Skulle egentligen skriva lite om olika event och tävlingar ikväll, meeeeen orkar inte :( tappade totalt motivationen och kände för att gnälla lite.
Eller ja iof, kan fortsätta gnälla lite över hur långt det är till barnmässan så jag kan inte gå :(
eller alla andra blogg träffar som jag skulle vilja gå på men inte kan komma dit :(
Nej då är inte bitter :) men ibland måste man få gnälla lite bara för att få tycka synd om sig själv en stund och sen gå vidare :) och med det säger jag inte att jag inte kommer att gnälla om det igen bara för att det är utagerat nu, neeeeej då.
Sånt här kan man älta hur länge som hellst :)
Föresten ja, började på LCHF dieten 27/2 och har fram tills nu gått ner 3 kg, trotts att jag fuskat minst 3 utan dom dagarna, och inte orkat träna eller varit ute på mina promenader speciellt mycket.
Så nu höjdes hoppet om att nu när jag har lite mer energi kunna träna mer och rasa mer i vikt :) har juh en hel del at ta utav :)
TJING TJING

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Vart bor du nånstans? Vi bor i Skövde och jag är såååå trött på att det är LÅÅÅÅNGT till alla bloggträffar. Åker till gbg varje år på baby&barn och till älvsjö på deras barnmässa. MEn vill åka på event och mässor varje gång, men det går ju inte... :(



Våra åttaåringar är också motsträviga till städning. De gör det om de måste men det blir slarvigt gjort och under sängen får minsann jag städa... Morr! Men ja... för varje gång JAG städar så blir det mindre saker kvar för jag hivar iväg det till klädbytardagar o så ;)

2012-03-09 @ 22:49:17
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: FELICIA

Tjenare!

Vilka hejjar du på i Mello?:D



KRAM!

2012-03-09 @ 23:21:58
URL: http://fellisyta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0