Försöka komma ikapp.

Nu så har morsan (läs jag) inte varit så duktig igen på att uppdatera sin blogg :)
Meeeeen ska försöka komma ikapp lite här med gamla och nya händelser.

I söndags så var vi och firade en väninna som fyllde tant (30) och med oss hade vi ett paket som passar henne på pricken :) för ex antal år sen blev jag bjuden på äppelkaka hos henne, hennes första äppelkaka.
Kan ju säga som så att socker var det ingen brist på :) gick knappt att få upp munnen så sött det var :)
Så nu fick hon av oss en kartong fylld med allt vad som behövs till äppelkakan, i glasburken ligger 4 småpåsar med ingredienser i, en påse per paj, plus att det står på varje påse hur mycket margarin hon skall tillsätta per påse oxå :) så nu ska det väl vara illa om den inte blir god :)




Fyndade häromdagen ett par snygga solglasögon :) har alltid svårt att hitta några som passar mitt ansikte, men nu otroligt nog så lyckades jag :)
Och det var inga dunder dyra heller, snubblade in på ÖB och såg dessa skönheter för 39kr




Fick hem ett paket idag till M, så måste passa på att tipsa alla föräldrar som har barn i Ms ålder (7) att tävla på Nickelodeon M älskar detta, något som hennes kusin lärt henne.
Så nån gång i månaden går hon in och tävlar om allt från en penna till ett spel.
Enkla frågor om filmer och karaktärer osv.
Detta fick M hem




Käre bror Alex är här ett tag nu mellan lägenhetsbyten, va bara tvungen att klicka en bild på han körandes plankan :)


Ignorera dom gula stråna :) det kommer från Ms gerbiler, dom kan inte hålla nått i sin bur.
Blir nog snart dags att skaffa en heltäckande bur åt dom tror jag :)


Passade på att sola lite när det var så varmt häromdagen, men var tvungen att gå in igen för en fisk j***l skymde solen för mig :)




Nytt om min LCHF.....
Ja vad ska man säga där, på måndag har jag hållt på i 3 veckor och har hittills bara gått ner 3kg :( alla säger att det är normalt och bra att jag går ner överhuvudtaget, men känner själv att jag har så mycket övervikt så det borde gå snabbare.
Visst det är hällsosamt att gå ner sakta jag vet.
Men man behöver en liten spurt i början ibland.
Och just nu så har jag nog även hamnat i en humör svacka, trött och butter hela tiden, och tycker mest synd om mig själv.
Meeeen det går väl snart över :)
Nu iaf ska jag muntra upp mig med en hemma gjord kaffe latte :)



TJING TJING

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Ha ha ha kör din bror också plankan, det gör jag med, när jag inte är sjuk ;)

Grymnt bra.



Tycker att du ska vara nöjd med din viktnedgång. 3 kilo på tre veckor är ju ett i veckan. Det är ju jättebra. Jag sattsar på 0,5 kg om jag går ner. Det krävs annars för mycket för att gå ner så mycket och man förlorar bara muskler i stället för fett.



Kör på du, men lugnt ;)



Hälsningar

Yohanna

2012-03-16 @ 14:49:49
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0