Julen är snart här.

Känner redan att jag ligger efter med planering och pyssel :(
Ja jag vet vi är fortfarande i oktober, men med allt jag vill hinna med o göra så kräver det lång planering :) det ända som jag har börjat i tid med är att köpa klart julklapparna till dottern :) 1 månad sen.

Strosade runt bland andra bloggar i går o hitta massa intressant.

Blossas nya årgångs glögg blev denna

blossa-glogg-2011
Sambon blev inte så glad när han fick höra att det va kaffe smak, men tror nog han ändrar sig när han smakat den :)
Julmusten är även redan ute

julmust

Lite mer releas bomb här är årets nyhet från choklad jätten aladdin


Sen lite förhands titt på vad som händer 1:a december

Nu kan SVT presentera julkalendern för nästa år. Tjuvarnas jul är en julsaga i Charles Dickens anda som utspelas i Stockholm vid 1900-talets början.

När julen närmar sig så förbereder sig stadens tjuvliga "Klappnapparna" för högsäsong. Bland tjuvarna finns Kurre som är stadens vassaste ficktjuv. På julaftons morgon får Kurre ett oväntat besök - hans okända dotter Charlie.

Kurre måste plötsligt bli förälder. Hur ska det gå att kombinera med tjuvligans verksamhet? Rollen som Kurre spelas av Gustaf Hammarsten. Dottern spelas av 9-åriga Tea Stjärne.



Ska bli kul att sitta på mornarna o kolla med dottern :) hon är juh runt samma ålder som lilltösen i kalendern så hon lär nog gilla den :)

Idag fick jag en mysig överaskning med posten

Så nu har man gottat sig i massa höst pyssel och krans ideer så det räcker (för idag iaf) snart kommer fler tidningar ut med massa julideer och inspiration :) ja just ja fick ju Jotex katalogen här om dagen oxå som man gottade sig i, alla vill ha saker fanns med :)

Snart dags att gå ner i källaren o rensa ut julpynt man kan tänkas byta ut o sälja på loppis så man kan köpa nytt :) har juh en hel del att gå igenom :) så alla i eskilstuna kom till santessons loppis om två veckor o fynda bland mitt jupynt :)

Jag är juh alltid en rött och guld pyntare, gillar inte silver, svart, lila, blått o alla andra färger som kommer in nu för tiden, vad gäller hemma hos er???


Jah just ja, snart är det premiär för...................

Jag är extremt svag för böcker och filmer med mystik, vampyrer, spöken, varulvar osv.

Så nu har jag gjort som alla andra småtjejer och tävlat med karamellkungen om en twinight, alla filmer på raken tills timmen slår tolv och nya filmen visas :) Då du amanda, får du fixa barnvakt o följa med till västerås om jag vinner :) blir måååånga timmar :) men det klarar vi nog :)

Har nog blivit en lite periodare när det gäller bloggen, men nu börjar julandan att sätta in så då blir det nog lite oftare, så då hoppas ja läsarna höjs oxå :P

Nu dags för lite Hollywood fruar på tv sen sussa, en ny dag i morgon.

TJING TJING


Kommentarer
Postat av: Fröken M - Vinn Aladdinaskar lagom till jul...

Massvis med godsaker- det är en av fördelarna med julen :) Har du sett att du även kan tävla om aladdinaskar och en ziperall hos mig ? :)

2011-11-30 @ 22:04:18
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0