2:a Advent

Idag har det varit fullt upp här idag. Började dock med att sova läääänge, mådde inte riktigt så bra och försökte sova bort det, och det funkade :) vaknade upp kl *pip* och mådde så mycket bättre :)
Tur var väl det, för det var bara att ladda en kanna kaffe och börja med baket av mina fiiiiina lussebullar :)
Vadå? blogg styla? jag?? näääää :)
Var kan ni ha fått en sån ide från :P
Iaf, bullarna blev riktigt goda, så när Matildas klasskamrat kom över för julpyssel, så stog bullarna ljumna o redo att ätas :)
Började med lite fika, sen in på mästerverken :)
Vissta vart det fiiina julkort :)
Självklart skulle juh jag oxå ge mig på att göra ett :)
Och killen hade passat på medans jag bakade att pröva lyckan han oxå :)
Alla var iaf nöjda och glada när det var dags för kompisen att gå hem, så en lyckad dag men jag är helt slut (som vanligt)
Pga sjukdom, vädret och en massa annat så har jag för första gången på många år inte riktigt orkat pynta upp allt 1:a advent.
Men har nu fått upp lite som jag tänkte visa här, börjar med två av mina favorit pynt som jag köpte i Nottingham när lillebror jobbade där :)
Sen så har jag självklart införskaffat en amaryllis (vunnen på julmarknad)
Fixat upp julgardiner i köket iaf
Och pyntat min fina nymålade skänk :)
Avslutade kvällen med att sätta ihop pepparkakshuset :) passade på att fota det, för när dottern får gå lös med godiset på den så vet ja inte om det håller :)
Nej nu kallar sänglössen :) btw är det någon som har nå bra tips om roliga bakverk eller godis för just julen, skicka gärna en länk eller två då :)
TJING TJING

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken härlig blogg:)



Måste få tipsa om min julkalender som håller på nu! Varje dag öppnas en lucka som är fylld med baksaker, barnprodukter och lite annat smått och gott, flera luckor har mer än en vinnare! Och varje tävling pågår minst 1v!



http://madeleneklundsjulkalender.blogg.se/



Passa även på att tipsa om att vinna detta macaronsett:



http://maddesmumms.blogg.se/2011/november/tavling-happystorese.html

2011-12-05 @ 12:50:41
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0