Skönhetsvård med byteshandel.

Hur skönt är det väl inte med ett fotspa eller handmassage och manikyr?
Själv så älskar jag det, men har mer än sällan råd med detta utan får helt enkelt göra det på mig själv :)
Men det funkar oxå.
Men jag fick en liten ide idag, jag vet att många som jag inte har råd att gå till en salong.
Och nu närmar sig sommaren med stormsteg, och fötterna ska klämmas ner i dom öppna sandalerna eller flipflopps.
Så varför inte göra en byteshandel med din vän? Jag kommer iaf att börja med det.
En fotbehandling eller handbehandling i utbyte mot vad som hellst egentligen, en blomma, några gamla smycken som du inte använder men blir nya för din vän, en påse hembakta bullar, en snygg tröja som samlar damm i garderoben, ja listan kan göras oändlig.
För oavsett hur lite pengar man än har, så fins det alltid något hemma som en vän skulle upskatta mot en skönhetsvård.
Eller varför inte byta behandling mot behandling?
För att inte trampa på någras tår så vill jag tillägga att det blir ju självklart inte lika bra som på en salong, men underbart ändå, och denna personen har ju iaf inga tankar på att gå till en salong om man inte har råd.
Bara en tanke, så mina vänner eller ovänner :) rota igenom hemmet och hör av dig :)
En enkel skrubb på socker och salva är så enkel att göra men så otroligt skönt att använda, bara så där som ett sista tips :) och glöm för allt i världen inte mjukgörande efteråt :)
TJING TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0